על חשיבות הספורט לאיכות חיינו

ספורט זו סוגיה שקרובה מאוד לליבי כבר שנים רבות

אני מודה ששנים ארוכות ספורט לא היה חלק מחיי.

ניסיתי, השתדלתי אבל לא התחברת ולא התמדתי.

תמיד היה לי תירוץ מצוין למה לא.

העדפתי לנשנש עוד שקית של תפוצ'יפס או דובונים במקום להזיע ולהתאמץ.

אבל בהיותי בת 28, אמא לשני ילדים, עסיסית פלוס, עייפה מחוסר שינה התחלתי להתאמן.

זה היה ממש מוזר. נהניתי! אהבתי את התחושה שאיתה יצאתי אחרי אימון (אנרגטית ושמחה),

נהניתי מהתוצאות שראיתי בגוף (הספורט אסף, הידק וחיזק את האיברים למקומם הראוי),

הייתי מרוצה מהאישה ומהאמא שהפכתי להיות בהרגשה, בהתנהלות, בחשיבה ובהשתקפות במראה.

כך התמכרתי לזיעה ולתחושה והפכתי את האהבה לעיסוק ולפרנסה.

אני מאמנת כבר 17 שנה, בעלים של סטודיו בוטיק שחוגג עשור השנה.

וגאה לשתף שכל בני ביתי מתאמנים בקביעות מגיל צעיר,

כל אחד והספורט שאליו הוא התחבר ואיתו הוא נהנה כי קל להתמיד כשיש הנאה.

אם תהיתם מי הם המשוגעים שקמים ב 05:00 לאימון או אלה שהיומן שלהם מתנהל לפי אימוני הכושר, תגלו אנשים כמוני-כמוכם, שיום אחד עשו מעשה והתחילו להתאמן.

הרגישו כמה שזה עושה להם טוב, התמידו והתמכרו.

מחקרים מראים שאימון בקבוצה תורם להתמדה, מגביר הנאה ומעלה מוטיבציה כי קבוצה זה בעצם סוג של מפגש חברתי. מתאמנים, נהנים, צוחקים, נפגשים עם אנשים….כיף גדול.

אז מה אנחנו מרוויחים מהספורט?

1.  בריאות.

בשנים האחרונות אנחנו בעיקר יושבים. יושבים בעבודה, יושבים בבית על הספה, יושבים בבילוי עם חברים בהופעה או במסעדה ויושבים שעות ברכב בפקקים של המדינה.

פחות תנועה=יותר מחלות. גופנו זקוק לתנועה.

אדם ממוצע צריך ללכת מינימום 7,000 צעדים ביום ורצוי עד 10.000 כדי לשמור על בריאות תקינה.

ולפני שאתם מתרגשים כי אתם מגיעים בקלות לכמות הצעדים, שימו לב שזה רק מרכיב אחד במשוואה.

תוסיפו עוד אימוני כוח והתנגדות לחיזוק העצם והשריר וזה יהיה נפלא.

תדאגו לזוז במהלך היום כמה שיותר. צעדים קטנים מצטברים לכמות גדולה.

תחנו רחוק כל עוד מזג האוויר מאפשר צעידה קלה, תעלו במדרגות אם מדובר על קומה סבירה,

תצעדו במשרד ובבית כמה שיותר ואת כמות הצעדים החסרים תשלימו בסיבוב בשכונה אחרי העבודה.

גוף שמתאמן הוא גוף בריא.

מחקרים מעידים שאנשים בעלי כושר גופני טוב מתגברים טוב יותר על מחלות, מהפשוטה ועד המורכבת, ביחס לאנשים שלא מתאמנים.

התרומה החיובית של הספורט קשורה בכל איבר ובכל נושא למשל: הורדת כולסטרול, שיפור ההגנה ממחלות לב שונות, הורדת לחץ דם גבוה, איזון סוכר, מניעת דמנציה, הגנה מפני סוגי סרטן שונים, שיפור תנועתיות במפרקים, ועוד ועוד

  1. בריאות נפשית

ספורט הוא התרופה הכי יעילה להפחתה מידית של דיכאון, עצבות, חרדה, תסכול, כעס ועוד.

ספורט הוא המרגיע, המשמח והמעודד הלאומי.

בזמן פעילות גופנית מופרשים אנדורפינים.  אנדורפינים מכונים גם "מפתחות לגן עדן"  למה?

כי הם נותנים תחושת אופוריה. תחושה של הנאה, שמחה, אופטימיות ורגיעה.

חווים יום קשה?  צאו לצעידה

מרגישים עצובים? צאו לאימון ורצוי בקבוצה

חוסר אנרגייה? עייפות? גוף מותש וכואב? תתפלאו אבל ספורט הוא התרופה.  אימון של שעה ואתם נטענים באנרגייה ובשמחה.

3. משקל ונראות

הספורט משפר את הרכב הגוף. גופנו מורכב משומן, עצמות, שרירים ועוד.

אימון כושר, בייחוד אימוני התנגדות עוזרים להעלאת מסת שריר והורדת מסת שומן.

אתם מרוויחים בריאות פיזית ומראה חטוב והדוק.

מראה חטוב והדוק מעלה את מצב הרוח והביטחון העצמי.

אם תשימו לב תגלו, שביום של אימון אתם מקפידים יותר על התזונה הבריאה ומנשנשים פחות בייחוד מזון מעובד.

אחרי אימון בוקר, אתם מרוצים מעצמכם ,אתם רוצים לשמר את התוצאות ומקפידים על מה שאתם מכניסים לגופכם.

אם אתם ממתאמני הערב, אתם יודעים שחובה עליכם לאכול לאורך היום בריא וקליל כדי ליהנות ולהצליח לבצע את האימון.

4. שיפור יכולות המוח

ספורט משפיע על המוח בשני פרמטרים.  מצד אחד הוא תורם לריכוז ולמיקוד ומצד שני הוא עוזר בשיפור  קואורדינציה, ביצוע פעולות מוטוריות יום יומיות, שיפור אינסטינקטים ועוד פרמטרים שחשובים לכל גיל.

5. שינה

הוכח שאנשים פעילים, המתאמנים בקביעות, ישנים טוב יותר מאחרים.  הקשר בין איכות השינה לפעילות הגופנית טרם נחקר מדעית לעומק אבל הוא בהחלט קיים. השינה חשובה מאוד לבריאותנו כי בזמן השינה מתרחשים תהליכים פיזיולוגיים ובריאותיים חיוניים, אם אתם סובלים מנדודי שינה תוסיפו אימונים לתפריט היומי ותרגישו בשיפור.

6. אנטי אייג'ינג

שמתם לב שאנשים ספורטיביים נראים צעירים מגילם. איך ולמה? הגוף זאת מכונה משוכללת וחדישה אבל הטיפול בה דומה לכל מכונת פח פשוטה.  כשמטפלים בה היטב מפנים, היא מקרינה את התוצאות כלפי חוץ.
גוף בריא, נפש בריאה, תזונה בריאה, אורח חיים בריא=מראה צעיר ורענן.

7. זקיפות קומה ויציבה

בעשור האחרון כולנו רוכנים קדימה ומביטים אל המחשב או רוכנים כדי להביט במסך הטלפון הנייד וכך שעות על גבי שעות אנו פוגעים בזקיפות וביציבות גופנו.  אימוני כוח, מתיחות וגמישות יעזרו לנו לשמור על יציבות וזקיפות קומה בכל גיל.

זהו, עכשיו כשהשתכנעתם לבצע פעילות ספורטיבית בואו נפרט את סוגי האימונים ואיך מתחילים.

צעידה– טוב ומומלץ בכל גיל. אם אתם סובלים מהידלדלות עצם (אוסטאופורוזיס) תצעדו עם משקל על הגב (תרמיל גב), בקבוקי מים בידיים וכדומה.

יתרון הצעידה בהשגת צעדים ובשהייה בטבע.  רובנו שוהים שעות רבות ביום בחללים סגורים. בקצרה אציין ששהייה בטבע בריאה לגוף ולנשמה.

זכרו: מומלץ להגיע ל-7.000 עד 10.000 צעדים ליום.  השיגו אתם בכל דרך אפשרית.

ריצה– מאמץ שרירי וגופני עצים יותר מריצה. יתרונות הריצה :גורמת ללב להזרים עוד דם, חמצן, מרחיבה עורקים, מחזקת את הלב.

חבר יקר שלי, שרץ 3 פעמים בשבוע כל פעם 7 קילומטרים, היה צריך לעבור צינתור (גנטיקה). בצינתור גילו שמאחר והיה עורק סתום הלב החזק ייצר עורק חדש במקומו וכך לא נדרשה שום התערבות רפואית.  הללויה.

אימון כוח– אימון קבוצתי או עצמאי בשימוש במשקולות, בגומיות ובעוד אביזרים להעלאת וחיזוק מסת עצם ושריר.

אימון כוח מומלץ מאוד בכל גיל עם דגש על גילאי 35 ומעלה. מומלץ ואף חובה לאנשים בוגרים.

מינימום 2 אימונים בשבוע עם שאיפה ל 3.

יוגה ופילאטיס– אימונים נפלאים שתורמים לגמישות ולחיזוק הגוף, הרגעת הנפש, יציבות ודיוק תנועתי. מומלץ לפחות אימון אחד בשבוע עם שאיפה ליותר.

שחייה-אימון אירובי וכוח שמשלב גם לב-ריאה וגם שרירים. אימון בריא שתורם גם לרוגע (בזכות השהייה במים) וגם לחוזק. מומלץ לשלב במקביל גם אימוני כוח מחוץ למים.

ריקוד– ריקוד מכל סוג תורם להפחתת מתח, לשמחה, לרוגע במקביל להעלאת דופק (עבודת לב-ריאה), ותלוי לפי סוג האימון אם יש גם עבודת רגליים, ידיים וכדומה. אימון נפלא ומשחרר שכדאי ליישם פעמיים בשבוע במקביל ל-2 אימוני כוח.

שגרת ספורט מינימלית אפקטיבית תהיה: 2 אימוני כוח בשבוע, אימון אחד של יוגה או פילאטיס ובנוסף הגעה למינימום 7.000 צעדים ביום.

חשוב!! אימון כוח או התנגדות חייב להיות אימון של גירוי שריר כלומר להתחיל לעבוד עם אביזר או עם משקלים מסוימים ובהדרגה להעלות כל הזמן את דרגת קושי אחרת אין גירוי לשריר ולשלד.

אז הבנתם למה חשוב להתאמן, בחרתם את סוג האימון. מה עכשיו?

איך מיישמים? איך מניעים את התהליך לפעולה?

תבחרו דבר אחד שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו. למשל:

לצלצל לסטודיו או לחדר כושר ולקבוע פגישה.

לתאם צעידה עם חברה היום בערב.

להכין בגדים ונעלי ספורט ליד המיטה, שיהיו מוכנים מחר לפעולה.

כל פעולה, גם אם היא הכי קטנה, המקדמת אתכם לעבר המטרה-היא פעולה ראויה.

תתחילו, תתנסו, אם לא תתחברו תעברו מקום או תשנו סוג ספורט אבל אל תוותרו.

תגייסו חברה קרובה או בן זוג שיבואו אתכם

תהפכו את הספורט לחלק משמעותי וחשוב מחייכם.

ציינו את השעורים ביומן ותדאגו לבנות את הלו"ז שלכם לפיהם. בהתחלה זה אולי ירגיש מוזר אבל ברגע שתתחברו ותיהנו זה ירגיש לכם הכי הגיוני ומובן.

בהצלחה!

הרשמה לניוזלטר

רוצים לקבל ראשונים מתכונים חדשים וכתבות בריאות מעניינות? הירשמו לניוזלטר שלי

אני מסכים/ה לרישום פרטיי במאגר מידע
Holler Box
דילוג לתוכן