סגולות הקינמון

אם אגלה לכם סוד כמוס, רק לכם, תרצו לשמוע?

האם יעניין אתכם לגלות שיש דבר אחד שאתם יכולים להוסיף לתפריט שלכם והוא יעזור לכם לרדת במשקל?

הוא גם יפחית את החשק למתוק ויאזן את רמות הסוכר שלכם בדם ואפילו יחמם את גופכם ויעניק לכם תחושה נעימה.

לפי מחקרים שונים, הוא גם עוזר בהפחתת השומן הבטני.

התלהבתם?

שלא אשכח לשתף אתכם שהוא גם אנטי דלקתי ומפחית מדדים דלקתיים כמו CRP, רלוונטי כחלק מטיפול בחיידק ההליקובקטר, עשיר בנוגדי חמצון, בוויטמינים כמו ברזל, E  ועוד

רוצים לדעת מה זה דבר הזה? מהו הפלא?

תאמינו או לא, זה פשוט – קינמון!

הקינמון הוא תבלין עתיק יומין. מחקרים רבים הראו שאנשים הסובלים מסוכרת סוג 2, כולסטרול "רע" ושומנים בדם, שצרכו קינמון במשך חודש ימים, הבדיקות שלהם הראו עלייה במדד הכולסטרול "הטוב", ירידה בכולסטרול "הרע", ירידה ברמות הסוכר בדם בצום וירידה בטריגליצרידים (שומנים בדם).

הללויה!

מיוחסים לו יתרונות  נוספים כמו למשל: הקלה על שלשולים ועוויתות בבטן, בעיות בחניכיים, צינון ושיעול ועוד ועוד..

אז בואו נדבר רגע על סוגי קינמון.

קינמון ציילוני (Ceylon) לעומת קינמון קסיה  (kassia)

הקינמון הציילוני איכותי יותר ויקר יותר. הוא גדל בסרי לנקה (ציילון היה שמה עד 1972), עדין בטעמו ורך במרקמו.

לעומתו קינמון מסוג קסיה שגדל בסין, בוויטנאם ובאינדונזיה הוא הסוג הנפוץ יותר ואם לא מצוין על האריזה סוג הקינמון, זה הקסיה. טעמו חריף יותר, ריחו חזק ומרקמם של המקלות קשה מאוד.

אתם בטח תוהים מה ההבדל ולמה לכם לרכוש את היקר יותר?

בקינמון קסיה יש כמות רבה של חומר בשם קומרין (coumarin) מרכיב זה, עלול לפגוע בכבד ובכליות בצריכה יום-יומית קבועה.

בנוסף, יש לקומרין השפעה מדללת דם – מה שטוב מאוד עבור רוב האנשים, אך עלול להזיק לאנשים הסובלים מדילול-יתר של הדם (בעיקר אלה שנוטלים תרופות)

כדאי לדעת, מנקודת מבט של הרפואה הסינית, הקינמון נחשב לתבלין חם וככזה הוא אינו מומלץ לאנשים הסובלים מחום פנימי שיכול להתבטא בהזעת יתר (כולל גיל המעבר), תחושת חום וצמא כמו גם רעב מוגבר, צרבות, ועצבנות יתר.

הוא מועיל לאנשים הסובלים מכפות ידיים וכפות רגליים קרות.

חשוב לרכוש קינמון טרי.

אפשר לקנות בשווקים מקלות קינמון שלמים ולטחון אותם בבית לפני השימוש.

קינמון שעמד הרבה זמן בארון מאבד את התכונות שלו ולכן רצוי לא להשתמש בו.

אפשר וכדאי לבשל מקלות קינמון שלמים כחלק מחליטה חמה או קרה, בתוספת תבלינים שונים.

איפה נשלב את אבקת הקינמון?

בקערת היוגורט, בדייסת הקוואקר, בקפה או תה, בשייק, בחליטות שונות, בעוגיות, בקינוחים, בתבשילים ותכל'ס בכל מקום שנמצא לנכון.

מתי? לפני הארוחה נשתה חליטה קרה או חמה של קינמון או שנשלב אותו כחלק מהמזון.

בשעות שאתם סובלים מירידת אנרגיה, למשל אחרי הצוהריים, תפזרו כפית קינמון על תפוח עץ או תשלבו בחליטה ותבדקו אם זה עוזר לכם להיטען באנרגייה חדשה.

תופתעו לגלות כמה קל להכין חליטות טבעיות בבית. כל מה שצריך זה עשבי תיבול טריים או יבשים ומעט תבלינים.

ראשית בחרו את האהובים עליכם, כמו נענע, יסמין, ורדים מיובשים, מרווה, לימונית, תימין, ג'ינג'ר, כוכב אניס, ציפורן וכמובן הכוכב שלנו קינמון.

כעת חלטו את העשבים והתבלינים שבחרתם במים רותחים, הניחו לחליטה להתקרר מעט והכניסו למקרר ל-4 שעות לפחות.

קיבלתם חליטה קרה, מרעננת, טעימה ובריאה.

לתבלינים ולעשבי התיבול ערכים תזונתיים ובריאותיים חשובים וכדאי לשלבם במזון ובשתייה.

מה המינון הרצוי?

לאור המחקרים, הכמות היומית המומלצת לאדם היא עד 2 כפיות שטוחות ליום=6 גרם.

שאלה מתבקשת נוספת היא האם המינרלים והוויטמינים של הקינמון נהרסים בחום?

לצערי, חלק מהמינרלים והוויטמינים נהרסים אך יחד עם זאת השמנים הארומתיים שבקינמון נפתחים בחום.

וזכרו שבחליטה אתם שותים למעשה את מי הבישול שכוללים את המינרלים והוויטמינים.

כמו תמיד אין נוסחת פלא להרזיה ולכן קינמון בריא ככל שיהיה, השתמשו בו בתבונה.

אורח חיים בריא מורכב מתזונה, שינה, רוגע ותנועה.

הקפידו על שילוב ארבעת המרכיבים כדי ליהנות משינוי ומהצלחה.

מומלץ תמיד להיוועץ עם גורם רפואי מוסמך בטרם מוסיפים לתפריט תוסף חדש

הרשמה לניוזלטר

רוצים לקבל ראשונים מתכונים חדשים וכתבות בריאות מעניינות? הירשמו לניוזלטר שלי

אני מסכים/ה לרישום פרטיי במאגר מידע
Holler Box
דילוג לתוכן